Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن عباسی شامگاه دوشنبه در افتتاحیه چهارمین نمایشگاه ایران نوشت با بیان اینکه این نمایشگاه یک کار تمیز فرهنگی و نمونه یک اقدام آتش به اختیار از سوی جوانان مؤمن و انقلابی است، اظهار کرد: از امام باقر (ع) پرسیده شد حکومت حقه شما اهل‌بیت (ع) چه زمانی محقق می‌شود؟ حضرت در جواب داستانی را نقل کردند و فرمودند در دورانی عالمی زندگی می‌کرد که یک پسر داشت اما این پسر هیچ‌گاه از محضر پدر خویش استفاده نکرد و از او علمی کسب نکرد در حالی‌ که همسایه این عالم از شاگردان پا به‌ رکاب این عالم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در لحظه مرگ عالم فرزند خویش را فراخواند و به او گفت در زمان حیاتم از علم من بهره‌ای نبردی اما پس از مرگم اگر به علم من احتیاج پیدا کردی به نزد همسایه برو و از او مدد بخواه، زمانی گذشت و روزی حاکم شهر به مشکلی برخورد و برای حل مشکل به دنبال پسر عالم فرستاد، پسر به یاد حرف پدر به همسایه مراجعه کرد و همسایه به او گفت هرچه حاکم از تو پرسید بگو که الان عصر گرگ است و هرچه هدیه گرفتی با من سهیم شو، پسر عالم همین کار را کرد و حاکم به او انعام داد اما پسر عالم طمع کرد و حق همسایه را ادا نکرد.

این استاد دانشگاه در ادامه داستان نقل‌ شده از زبان امام باقر(ع) بیان کرد: مدتی بعد مجدد حاکم به مشکلی خورد و پسر عالم را فراخواند، این بار پسر عالم با شرمندگی به نزد همسایه رفت و همسایه با همان شرط قبلی به او گفت حاکم هرچه از تو پرسید بگو الان عصر و دوره قوچ است، این بار پسر عالم می‌خواست انعام را با همسایه سهیم شود اما تعلل کرد و فراموش کرد، برای بار سوم نیز حاکم به مشکلی خورد و پسر عالم را صدا کرد، وی باز هم به نزد همسایه رفت و همسایه به او گفت با همان شرط قبلی، حاکم هرچه از تو پرسید بگو زمان و عصر ترازو است.

*ایمان بدون عمل صالح بی‌ارزش است

کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: این بار پسر عالم همه انعام را به نزد همسایه برد، همسایه پول را قبول نکرد و گفت دفعه اول تو قصد نداشتی سهم مرا بدهی و ندادی بنابراین دوران گرگ بود، دفعه دوم قصد داشتی که سهم مرا بدهی اما تعلل کردی بنابراین دوران قوچ بود و اما بار سوم تو هم قصد داشتی سهم مرا بدهی و هم آن را پرداخت کردی بنابراین دوران ترازو است.

این آینده‌پژوهبا بیان اینکه امام باقر (ع) نیز دوران اهل‌بیت (ع) را به همین داستان تشبیه کرده‌اند، تصریح کرد: یک‌ زمانی مردم ایمان نداشتند و برای حکومت صالحان هم کاری نمی‌کردند که دوران گرگ بود، زمانی مردم باایمان شدند اما عمل صالحی نداشتند، بنابراین ایمانشان ارزشی نداشت و دوران قوچ بود، در دوران بعدی مردم هم ایمان داشتند هم عمل صالح انجام دادند، امام باقر(ع) فرمودند زمانی که مردم ایمان داشته باشند و برای تحقق حکومت ما تلاش کنند آن دوران، زمان ترازو، قسط و عدل است.

* بعضی مثل اباعبدالله الحسین(ع) با سربریده به‌ سوی خدا دعوت می‌کنند

این استراتژیست حوزه امنیت دوران ما را شبیه دوران قوچ دانست و خاطرنشان کرد: مردم دوست دارند فسادی در جامعه نباشد اما برای آن تلاشی نمی‌کنند، رسالت انبیای الهی برای تحقق قسط و عدل بوده و مصداق امروز ایمان کامل همراه با عمل صالح امثال شهید حججی‌ها هستند؛ کسی که قلب‌های داخلی و خارجی را تکان داد و مانند امام حسین(ع) با رفتنش اثرش چندین برابر شد، بعضی مثل اباعبدالله الحسین(ع) با سربریده به‌ سوی خدا دعوت می‌کنند و این‌ها مصداق کسانی هستند که با خدا پیمان بستند و بر سر عهد خود استوار ماندند.

وی شرط رسیدن به دوران ترازو رازیاد شدنشهید حججی‌ها دانست و عنوان کرد: جامعه‌ای که در آن قسط و عدل اجرا می‌شود اسلامی است، جامعه امروز ما در تربیت حسینی و رضوی و مهدوی موانعی دارد؛ قهرمانان واقعی مانند شهید حججی در کنار ما هستند اما توجه ما به یک قهرمان پوشالی و ضدفرهنگی خارجی است، در سالگرد خلق شخصیت سوپرمن، یک خاخام یهودی گفت سوپرمن همانکالئیلاست،کالئیلبه معنای کلیم‌الله و همان موسی (ع) است.

* در شناساندن قهرمانان ملی خود ناتوان بوده‌ایم

عباسی در ادامه تصریح کرد: شما می‌بینید سوپرمن چشمان آبی و پوستی سفید دارد یعنی همان نژاد اصیل یهودی که مانند حضرت موسی که به کوه طور می‌رفت و با خدا صحبت می‌کرد؛ شخصیت سوپرمن هم به فضا می‌رفت و با خورشید صحبت می‌کرد، آنها در حالی بیش از 200 فوق قهرمان را در قالب فیلم و کتاب و بازی معرفی می‌کنند که ما در شناساندن قهرمانان ملی خود ناتوان بوده‌ایم، باید در صنایع پایین‌دستی مانند همین نوشت‌افزارها نیز کار فرهنگی کنیم وگرنه فعالیتمان ابتر و ناقص خواهد ماند.

وی با انتقاد از کم‌کاری فرهنگی در صنایع پایین‌دستی گفت: از دل شخصیت قهرمان غربی انواع انیمیشن، فیلم، سریال، کتاب، بازی رایانه‌ای، بازی فکری، نوشت‌افزار و حتی طرح روی کیک تولد هم درمی‌آید و ما تا رسیدن به این نقطه فاصله‌ داریم اما نباید ناامید شد، باید صنایع پایین‌دستی مانند همین نوشت‌افزارها را چه در بعد فرهنگی و چه در بعد اقتصادی از چینی‌ها پس بگیریم.

*روح حاکم بر باب اسفنجی تربیت لیبرالیسم است

این استاد دانشگاه با اشاره به انتشار کتاب فلسفه باب اسفنجی، بیان کرد: در این کتاب آمده است که روح حاکم بر این انیمیشن تربیت کودکان با تفکر لیبرالیسم است، هفت گناه کبیره مسیحیت در قالب هفت شخصیت اصلی این انیمیشن آمده است، در خانوادهسیمون‌ها و شیرشاه نیز همین‌طور است.

کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه عنوان کرد: این مسأله روی ناخودآگاه کودک اثر می‌گذارد و او فقط همین هفت گناه را بد می‌داند و دیگر نمی‌فهمد که زنا، ربا و هم‌جنس‌بازی هم گناه کبیره است، چراکه انیمیشن‌های غربی این‌چنین نمی‌گوید، انیمیشنپونی‌ها یکی از آن برنامه‌هایی است که بر مبنای تفکر کابالایی عرفان یهود ساخته‌ شده است؛ جنگ امروز جنگ شناختی است.

این آینده‌پژوه با اشاره به هزینه‌های کلان ساخت انیمیشن‌های خارجی یادآور شد: هزینه ساخت یک فیلم بلند انیمیشن خارجی از کل هزینه یک سال بخش‌های مختلف فرهنگی شاملصدا و سیماو ... بیشتر است؛ منافع ملی نشأت گرفته از هویت ملی است، هنرمندان باید 40 گناه کبیره مسلمین را در قالب 40کاراکترجذاب انیمیشنی طراحی کنند به‌ نحوی‌که به ذهن مخاطب غیرمستقیم القا کند، دلیل ماندگاری و زیبایی اشعار فردوسی و نظامی و دیگر شاعران این است که مفاهیم ارزشمند را در قالب نماد بیان می‌کردند.

*10 تا 15 درصد محصولات نوشت‌افزار بازار ایرانی هستند

این استراتژیست حوزه امنیت با بیان روایتی از امام سجاد(ع) اظهار کرد: حضرت می‌فرمایند مردم جامعه 6 دسته هستند دسته اول شیرها که همیشه به دنبال راهی برای تسلط بر دیگران‌اند، گروه دوم گرگ‌ها که همان تجار و در خرید مال مذمت آن را می‌گویند و در فروش آن مدحش، گروه سوم سگان هستند که مردم از زبان آن‌ها آسایش ندارند و اگر مدح آنها را می‌گویند برای خلاصی از زبانشان است که این گروهدر واقعهمان رسانه‌های معلوم الحالند؛ گروه چهارم روباه هستند که دین خود را به قیمت روز می‌فروشند، گروه پنجمخوکانهستند که حق و باطل برایشان فرقی ندارد و اگر به سمت باطل دعوتشان کنی آن را اجابت می‌کنند و بره‌ها گروه آخر هستند که مؤمنان هستند و بقیه مردم پشمشان را می‌چینند، گوشتشان را می‌خورند و استخوانشان را می‌شکنند.

وی در پایان رمز تغییر وضع گروه ششم را انجام کارهای فرهنگی و ساخت فیلم و انیمیشن دانست و عنوان کرد: انقلاب اسلامی هم ریزش‌هایی داشته و هم رویش‌هایی که همه را باید با هم دید؛ در بهترین حالت 10 تا 15 درصد محصولات نوشت‌افزار بازار ایرانی هستند، نیروهای انقلابی باید کار اقتصادی را یاد بگیرند.

انتهایپیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۱۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگتر‌ها؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

چقدر طول کشید که از پیرمرد شجاع و وفادار و بامزه «آپ/ بالا» خوشتان بیاید و با او همدلی کنید؟ نوازنده شکست‌خورده انیمیشن «روح» که در زندگی نتوانسته دنبال رؤیای نوازندگی‌اش برود و تازه پس از مرگ در عالم ارواح شجاعت لازم را برای تغییر زندگی‌اش به دست می‌آورد، چقدر شما را به خطر کردن و پی رؤیاهای‌تان رفتن ترغیب کرده؟ همین اواخر، انیمیشن معمولی «لئو» چقدر دیده شد و پیام ساده و عملی‌اش که ماهی را هروقت از آب بگیری تازه است، به دل‌ها نشست. ۸ انیمیشنی که در ادامه معرفی شده بخشی از خاطره چند نسل از دنیای انیمیشن است.

شرک (۲۰۰۱)

کارگردان: اندرو آدامسون و ویکی جنسون

محصول: امریکا

یک شخصیت چطور وارد فرهنگ عامه ــ آن‌هم نه فقط فرهنگ عامه کشور سازنده بلکه فرهنگ عامه بسیاری از مردم در سرتاسر جهان ــ می‌شود، پاسخش شرک است. اگر شما کسی را به شرک تشبیه کنید بلافاصله مخاطب شما متوجه می‌شود که منظور شما چیست. شرک و دیگر شخصیت‌های این انیمیشن دیدنی خیلی زود جای خود را در میان شخصیت‌های ماندگار انیمیشن باز کردند. بچه‌ها و بزرگ‌تر‌ها به سرعت عاشق این موجود سبز گنده بداخلاق، اما مهربان و شجاع شدند و حالا سال‌هاست که تماشاگر دنباله‌های آن هستند. حتی اگر دیگر انیمیشنی از شرک تولید نشود، شرک همیشه به حیات خود ادامه می‌دهد.

شرکت هیولا‌ها (۲۰۰۱)

کارگردان: پیتر داکتر

محصول: امریکا

در مانستروپولیس، هیولا‌ها با ترساندن بچه‌ها از صدای جیغ آن‌ها انرژی تولید می‌کنند. اما کارخانه تولیدکننده جیغ بچه با مشکل تامین انرژی روبه‌رو است، چون کودکان دیگر مثل سابق نمی‌ترسند. هیولا‌ها از هر گونه تماس با بچه‌ها مطلقا منع شده‌اند، اما سالی و مایک، دو هیولای متخصص ترساندن بچه‌ها، در اثر اشتباهی وارد دنیای بچه‌ها می‌شوند و همه‌چیز به هم می‌ریزد. در این بین سالی و مایک کشف می‌کنند که صدای خنده کودکان انرژی بیشتری تولید می‌کند. کمتر انیمیشنی به اندازه «شرکت هیولاها» در ترغیب آدم‌ها در مواجهه با ترس‌های‌شان که علت و اساس‌شان را هم نمی‌دانند موفق بوده است.

عصر یخبندان (۲۰۰۲)

کارگردان: کریس وج

محصول: امریکا

حتی اگر فرنچایز «عصر یخبندان» را هم ندیده باشید، احتمالا آن سنجابی را که با چنگ و دندان برای حفظ دانه بلوطش خودش را به آب‌وآتش می‌زند و بلا‌های زیادی سر خودش و دنیای اطرافش می‌آورد دیده‌اید. یکی دیگر از انیمیشن‌های ماندگار سال‌های آغازین هزار سوم میلادی که تا همین امروز خاطره خوش آن در ذهن تماشاگرانش باقی مانده، «عصر یخبندان» است. داستانی درباره دوستی، مدارا، پذیرش تفاوت‌ها و در عین حال احترام به محیط زیست با شخصیت‌های دوست‌داشتنی‌ای مثل مندی و سید که زوج ناجور، اما جدانشدنی‌ای هستند. درامی جاده‌ای، اکشن و ماجراجویی که شوخی‌های بامزه‌اش به حفظ قوام و انسجامش کمک زیادی کرده.

در جست‌وجوی نمو (۲۰۰۳)

کارگردان: اندرو استنتون و لی آنکریچ

محصول: امریکا

درونمایه جست‌وجو در اغلب انیمیشن‌ها قابل تشخیص است. انگار از روز اول که قرار بر پا گرفتن صنعت انیمیشن بوده، طالع شخصیت‌های انیمیشن را با جست‌وجو و سفر نوشته‌اند. سه مرحله کلی سفر قهرمان که به «جدایی» (سفر به دنیای ناشناخته‌ها)، «تشرف» (ماجراجویی در دنیای ناشناخته‌ها) و «بازگشت» (برگشت به دنیای عادی) قابل تقسیم است در این انیمیشن و بسیاری انیمیشن‌های دیگر کاملا رعایت شده. اینجا سفر درونی با سفر بیرونی هم‌راستا و هم‌زمان شده و تماشاگر راحت‌تر می‌تواند تاثیر سفر در پخته شدن خام را دریابد. فیلم اکرانی بسیار موفق داشت و این موفقیت با ساخت دنباله «در جست‌وجوی دوری» تدوام یافت.

کورالاین (۲۰۰۹)

کارگردان: هنری سلیک

محصول: امریکا

انیمیشن استاپ موشن را اصولا گرم و گیراتر از انیمیشن دوبعدی و سه‌بعدی می‌دانید یا نه؟ اگر فکر می‌کنید استاپ موشن فضایی صمیمی و دوستانه دارد، «کورالاین» حسابی غافلگیرتان می‌کند. اگر فکر می‌کنید که استاپ موشن اصولا فاقد صمیمت و جذابیت انیمیشن‌های دوبعدی و سه‌بعدی است، باز هم «کورالاین» شما را متحیر می‌کند. شاید اگر تیتراژ این انیمیشن جذاب را نبینید، حدس بزنید که کارگردانش تیم برتون است که البته فانتزی‌هایش تاریک‌تر و دلهره‌آورتر شده. «کورالاین» پاسخ به پرسشی کنجکاوی‌برانگیز، ولی در عین حال ترسناک است که هر آدمی در بچگی با آن مواجه شده: اگر پدر و مادر آدم جوری دیگری بودند، چه می‌شد؟

مری و مکس (۲۰۰۹)

کارگردان: آدام اِلیوت

محصول: امریکا

مری و مکس، دو آدم با دنیایی فاصله میان‌شان، دوست مکاتبه‌ای هستند. مری که در استرالیا زندگی می‌کند و خانواده‌ای ازهم‌پاشیده دارد در هشت‌سالگی از سر اتفاق شروع به نامه‌نگاری می‌کند با مکس چهل‌وچهارساله چاق و مشکل‌دار در روابط اجتماعی. رابطه این دو به تدریج عمیق‌تر می‌شود و مثل هر رابطه دوستانه دیگری به مشکل می‌خورد. مری و مکس مستعدند که به تیره‌روزی‌های زندگی با شدت و حدت واکنش نشان دهند و همین ویژگی هم هست که برای تماشاگر ملموس‌شان می‌کند. انیمیشنی ماندگار با تکنیک استاپ موشن.

انومالیزا (۲۰۱۵)

کارگردان: چارلی کافمن و دوک جانسون

محصول: امریکا

مردی میان‌سال به نام مایکل که متخصص خدمات مشتریان است برای سخنرانی در کنفرانسی وارد هتل فرگولی می‌شود. هتل فرگولی در ظاهر هیچ شباهتی به هتل اوِرلوک فیلم «درخشش» (۱۹۸۰) استنلی کوبریک ندارد که ساکنانش را به انزوا می‌کشاند، روح‌شان را با سیاهی تغذیه می‌کند و دست آخر باعث جنون‌شان می‌شود. در واقع فرگولی برای مایکل به مراتب بدتر از اورلوک است. در این هتل است که مایکل با خودش و زندگی پوچ و بی‌روحش مواجه می‌شود. این انیمیشن که با تکنیک استاپ موشن ساخته شده همان روح فیلمنامه مشهور «درخشش ابدی یک ذهن پاک» را دارد؛ غمگین و دریغ‌خوار که با سردی رئالیستی‌اش برگشت‌ناپذیر بودن زندگی را توی گوش مخاطب می‌زند و خوشبختانه پایانی نسبتا خوش دارد.

لاکپشت قرمز (۲۰۱۶)

کارگردان: مایکل دودوک دی ویت

محصول: فرانسه و ژاپن

اگر در انیمیشن دنبال آواز و حرکات موزون و دیالوگ‌های بامزه هستید، این انیمیشن به هیچ وجه مناسب شما نیست. این انیمیشن بی‌کلام است و صدای طبیعت و موسیقی گوش‌نواز راوی آن. مردی که با جریان آب به جزیره‌ای متروک و دورافتاده آورده شده، تصمیم می‌گیرد با قایقی از جزیره بگریزد، اما لاکپشت قرمز عظیم‌الجثه‌ای بزرگ‌ترین مانع بر سر راه او برای رهایی است. مرد برای بازگشت به اجتماع و خلاصی از طبیعت هرچه در توان دارد رو می‌کند، ما خلاصی واقعی او در صلحی است که با طبیعت نصیبش می‌شود. «لاکپشت قرمز» تماشاگرش را به فکر می‌اندازد که زندگی در طبیعت چه بهایی دارد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان‌های انقلابی است
  • معلم میراث‌ دار انبیا در تعلیم و تربیت و انسان‌سازی
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان های انقلابی است
  • لزوم انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی/ آینده روشنی پیش رو داریم
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • چهره‌هایی که نمی‌دانستید صداپیشگی هم کرده اند
  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگتر‌ها؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت